Sjukanmäla sig eller ej , det är frågan !

Något som är en aning jobbigt med jobbet jag har är att om man blir sjuk så får man världens ångest för att sjukanmäla sig !

Vi har inte så många vikarier , och eftersom vi är bara 4 som är ordinarie och vi sällan blir sjuka , så är det inte ofta dom kan få komma in och jobba. Och det resultarar till att de söker annat .
Om dom inte jobbar eller studerar så kan man inte vänta sig att dom kan hoppa in heller , det är ju inte så att dom väntar vid telefonen eller håller sig hemma utifall man kanske blir sjuk.
Och nu när det är sommar så kanske dom inte är sugna på att jobba heller. . .

Allt är ett ångestmoment när det gäller sjukskrivning , det är många gånger som man har tänkt att man kanske borde sjukskrivit sig men jobbar iaf för att man känner ändå att det är inte så farligt , men då blir det när man kommer dit att man känner sig väldigt begränsad med vad man kan göra , och då råkar brukaren ut för att man själv inte kan hitta på vad som helst , hur bra assistent är man då ?
Man är ju faktiskt där för brukarens skull , kunna göra det som den vill , att följa med i dennes vardag .

En gång när jag blev sjuk på jobbet och kände att " detta kommer inte gå bra ! "
så ringde jag kris & bemanning för att få åka hem , vad händer då ?
joo , ingen svarar och de som gör vill inte jobba , så sluta med att jag fick vara kvar på jobbet.
Det var inte det roligaste jag varit med om direkt !
Allt jag ville var att få komma hem , men kämpade mig igenom passet tills jag blev avbytt.

Och nu var det dags igen ! Som jag känner mig nu så är jag inte väldens piggaste , det kommer och går lite också , tror att jag känner mig bättre , sen när jag börjar städa eller pyssla med annat , så känns det i alla leder och jag svettas och blir yr.
Men om jag sjukskriver mig då vet jag att någon annan kommer att råka ut för det och troligtvis blir det någon ordinarie och jag vet att det inte är kul ! Har man något planerat och får lov att stanna kvar för att inte någon vikarie kan , så blir den det drabbar inte så himla glad ! Eller att kris & bemanning ringer till alla och de som är ordinarie får ångest och kanske inte vill men gör det ändå på ens lediga dag.
Det jag kan hoppas på om jag sjukskriver mig är att det inte drabbar någon , får helt enkelt hoppas på att den som jobbar vill jobba.
Vad ska man med vikarier till om de inte ställer upp ?
Väntar en stund till med att bestämma mig , mår verkligen inte bra .
Men vill inte ställa till med problem för någon annan . . . .
Ångest !

Jobba eller inte ?
Åka dit och hoppas på att det inte blir värre , eller att det blir värre och ingen kommer och byter av mig ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0