ooo . . . här har vi den andra !

- VAA !?!?
Jag kunde se marcus i ögonvrån hur han hoppa till i stolen brevid mig när vi va i ultraljudsrummet .
Först kolla han på skärmen sedan på mig tillbaka på skärmen .
Jag bara låg där med vidöppen mun och stirrade på de små kropparna som  rörde sig inuti mig.
Jag va knäpptyst i flera minuter , eller vad som kändes som flera minuter och tänkte " Är det sant ? Tvillingar ? Hur gick de till ?? Vi har ju inga tvillingar i släkten , inte marcus heller !"
- Visste du inte ? Har du inte kännt dig extra illamående ? fråga barnmorskan.
- Nej ! Jag har mått hur bra som helst ! pausar och har svårt att slita blicken från skärmen.
- Vi har inga tvillingar i släkten , säger jag fortfarande i chock .
- Det behöver det inte göra , det är ofta slumpen .
Sen sa vi inte ett ljud utan bara stirra på skärmen , och så fick jag glädjetårar !
" Wow , där är mina barn ! " den känslan va helt underbar och går inte att beskriva !

Först när vi kom in i rummet och jag la mig ner på britsen och barnmorskan kleta på gelen , så kände jag att det här kommer bli så kul , att få se mitt egna barn för första gången !
Och så slog hon på skärmen och DÄR kunde jag se det lilla livet som låg där .
Oh vilken känsla det va !! Låg där och tänkte " jädrar va coolt ! Helt annat än att se på bild , där ligger mitt barn och jag kan se hur det rör sig !
- Då ska vi se om det är ett eller flera barn sa barnmorskan.
"jaa leta på du men här finns bara ett " tänkte jag. Och så börja hon leta och så dök något upp på skärmen , trodde först det va det första barnet men såg ju att den va ju där till vänster på skärmen.
- ooo . . . här har vi den andra !

Marcus sa till mig efteråt att när han såg det andra barnet så tänkte han " Vad fan är det där ? Det ser ju inte bra ut , nu är det något fel ! "
Och så fick han sin livs chock när hon sa att de va tvillingar , jag med för den delen ! :D

Efter att vi lämnat rummet så gick jag på toa , när jag kom ut så va jag i chock! Verkligheten kom ikapp mig.
" Tvillingar . . . tvillingar , vad gör vi nu ? Ska jag va själv med två spädbarn ?? Ska jag ha två barn ?? Om dom är enäggstvillingar , hur ska jag se skilland på dom ? Jag kan ju inte se skillnad på elins katter ens !! Hur ska det här gå? "
Marcus ledde mig ut ur sjukhuset , kommer inte ens ihåg vägen ut , han sa att alla stirrade på mig , att det såg ut som om jag hade fått beskedet att jag va döende . Hahaa kan tänka mig det , alla tankar som for runt i huvudet på mig , vi behöver dubblet av ALLT och vi måste ha  en ny bil och allt annat som måste fixas.
Ringde till marica och hon fick sig en rejäll chock hon med , började gråta av både lycka och panik " Hur ska jag klara det här själv medans marcus är på jobbet ? ".
Den känslan går inte heller att beskriva , men sen försvann den värsta paniken och jag blev så glad att marcus va överlycklig över beskedet och att han tyckte att det skulle bli skitkul ! Det va en oerhörd lättnad att han kände så :) Han sa med en gång att han skulle tatuera in deras namn och hur coolt det ska bli ! Marcus fick mig att släppa all panik och bara va glad ! Älskar han såå mycket så det finns inte !

Sen kollade jag lite på nätet och det visar sig att marcus får va hemma med mig i 200 dagar !
Oh va glad jag blev !! Hela familjen ska va tillsammans i början , vilken sten det lyfte från mina axlar , att veta att jag är inte ensam med två stycken ! :)
För det kommer bli jobbigt , det vet jag .
Men lyckan är total ! Jag är så lycklig ! Det här är det bästa som har hänt mig !
Glädjetårarna slutar aldrig att rinna !

v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v


Kommentarer
Postat av: Fiie

Jätte stort dubbel-grattis till er :)

Vilken otrolig lycka det måste vara !

2010-11-11 @ 23:47:02
URL: http://littlesophiee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0