Gravid.

Nu har babe & jag gått ut med att vi ska bli föräldrar i april :)
Det är väldigt spännande men samtidigt har man lite panik attacker
"Vad har vi gjort ? Vi kommer ALLTID att ha ett barn att ta hand om ! "
Känner att pressen ökar från mitt håll , det är så mkt jag måste tänka på .
Först måste vi bli klara med alla rum i huset , känns som att det inte kommer finnas så mkt tid till renovering sen.
Fixa iordning badrummet , göra klart i köket , toan på övervåningen , vardagsrummet , garderoben och ett sovrum och så ett barnrum. Shit hur ska vi hinna ??
Tydligen så är det något med skyttar att när man tröttnar på något så gör man något annat ett tag tills man tröttnar på det och så vidare .... Känner att det stämmer in på mig.
Har verkligen börjat i ALLA rum ! Så fort jag tröttna på en sak så börja jag riva tapeter i ett annat rum , det är konstigt att marcus inte har blivit galen på mig :D
Hahaa !
Men ska försöka att hinna med så mkt som möjligt innan jag blir för fet ;b tiss !
Något som känns lite jobbigt är att det är inte säkert att jag har ett jobb att få gå tillbaka till.
Men känner att det är något som jag måste lägga åt sidan och inte stressa över det.
Blir det så , så blir det så.
Då får jag helt enkelt se det som en nystart.
Tack gode gud för att jag har ett jobb nu så att jag kan få en hyfsad mammapening och för att jag är medlem i a-kassan , så om jag skulle bli av med jobbet så har jag åtminstone det (:
Känns skönt att jag hinner spara undan lite pengar innan vårat lilla hjärta kommer ut , så att vi får en bra start :)
Innan jag blev gravid så tyckte jag att det det var hur många som helst som ska få barn eller som har nyss fått.
Och nu vi :)
Vem blir nästa ?

v

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kommer att bli värre.. Jag fick värsta paniken när vi skulle åka hem från BB. Då skulle jag och Erik ta hand om Moa själv. På BB fanns det alltid någon man kunde fråga. Men det kommer gå hur bra som helst ska du se. Försök att inte tänka så mycket utan njut istället!! Är det nått du undrar över får du mer än gärna fråga mig, fast sen vet man ju inte om jag kan svara på din fråga..

Jag tycker det ska bli super kul och jag är säker på att du kommer bli en super bra mamma!! <3

KRAM på dig gumman//Cajsa!!

2010-10-06 @ 12:24:31
Postat av: Emelie Norberg Isacsson

Känn ingen panik över att få huset i topp trim :) Vi renoverade vardagsrum, byggde ut badrum och fixade ett gästrum under våran sons första år. Så nog hinner man med lite mer än mata och byta blöja ;) Nu ska du bara ta det lungt! Kram!

2010-10-06 @ 17:37:24
Postat av: Fiie

Grattis :D Vad roligt . Håller med dig, alla får ju barn nu . Så mysigt :) Ni kommer säkert bli jätte bra föäldrar . Lycka till ! Kramis

2010-10-06 @ 18:19:24
URL: http://littlesophiee.blogspot.com
Postat av: Emma

Super mycket Grattis :D Så himla roligt & spännade :)



Och du, vad i hela friden spelar det för roll om huset är i tipp topp skick när lillen kommer?

Ingenting h*n märker eller kommer ihåg iaf ;)

Ta det med ro & pula lite när ni tycker det är kul, och njut som sagt :D



Kramar! <3

2010-10-12 @ 00:19:54
URL: http://emmaelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0