Fler föder vid fullmåne?

Kan detta stämma?
När vi var på förlossningen i Falun så gick vi förbi en tavla som visar hur många som födds varje dag inne i Falun. Och då vet jag att jag la märke till att de även satt upp knappar som visa när det är fullmåne.
Tänkte inte något mer på det förens idag.
När jag inte har något speciellt för mig så googlar jag en väldans massa, och kom över en sida där det står att fler föder när det är fullmåne. Blev ju lite nyfiken så kollade upp när det är fullmåne i mars, och nästa gång det är fullmåne är nu på Lördag, den 19:mars.
Kan det hända att våra bebisar kommer då?
Och såg även i aftonbladet att nu på Lördag är det "Supermåne" då kommer månen att vara närmare jorden än den har varit sedan 1992.
Kollade upp när jag föddes, om det var fullmåne då, och två dagar innan jag föddes var det fullmåne.
Min syster Marica är född samma dag som det är fullmåne.
Och min minsta helsyster Jessica är född fyra dagar efter.
Så vem vet?
I så fall kommer de precis tre veckor för tidigt.
Spännande! Kommer absolut ha det i tankarna på Lördag :)

Kommentarer
Postat av: Bella

hehe de kommer gå hur bra som helst ska du se :) Längar tills din berättelse kommer upp här! E så nyfiken på hur det kommer gå, framför allt nu när de e två stycken med!

2011-03-14 @ 17:09:44
URL: http://dusunce.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh men gud så bra :D då ska jag ut & handla må du tro ;) hihi! Jaa, men eller hur, med mjölk ska det vara!



Och hörrni, håller tummarna för bebisattack inatt nu! MYS! Sköt om er! Puss!

2011-03-19 @ 11:33:44
URL: http://emmaelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0