Intervju.

Namn: Veronica Jarl
Yrke: Personlig assistent
Ålder: 24
Familj: Sambon Marcus Wulff
Gravid i vecka: 34
Äter: Äter i stort sett precis som jag gjorde innan, bara att just nu så är jag lite mer försiktig med ost, kött fisk mm.
De ända cravings jag har är mjölk! Så fort jag har börjat dricka så kan jag inte sluta tills kartongen är slut. Jag har alltid gillat mjölk men nu älskar jag mjölk! Mmm mjölk. . .


Är det någon skillnad nu mot i början tycker du?

-Nää inte egentligen, jag har mått väldigt bra hela tiden, jag märkte inte ens att jag var gravid förens jag gjorde ett test. Och efter det så har jag mått nästan oförskämt bra. Toalettbesöken har varit nästan från första början, upp flera gånger på natten och det är nog det som varit jobbigast. Det är väl nu på slutet som jag börjar känna av halsbränna men det brukar gå över med mjölk ;)

Hur känns det i kroppen?

- Jättebra! Det är inte så tungt fast att det ser ut som att jag ska tippa framåt :)
Det som är jobbigt är när jag ska ur någon låg soffa eller när jag ska ur sängen, då kan det ta lite tid.
Men ibland kan jag helt glömma bort magen, när jag är uppe i varv och glömmer att jag är gravid tills jag böjer mig ner och magen tar emot! :)

Vad är bäst med graviditeten?

- Oj! Mycket! Jag verkligen älskar hur det rör sig i magen och att se hur magen rör sig när dom puffar och sparkar därinne. Jag älskar alla besök hos barnmorskan och alla ultraljuden som vi får gå på. Jag älskar att föröska hitta på namn till våra små. Och jag älskar min mage, den har blivit så himla len! Och jag har nog aldrig varit så glad för min mage någongång i hela mitt liv. Allting känns så overkligt på något sätt, jag vet att jag är med barn, jag vet att jag ska ha tvillingar, och jag vet att dom kan komma närsomhelst, men det känns som att jag alltid kommer vara gravid. Att ha två små snart känns helt otroligt och overkligt. Hur kommer dom se ut, vad blir det för kön, hur kommer våra liv att förändras?
Det bästa med graviditeten är att vara gravid! Och allt vad det har med sig.

Vad är sämst med graviditeten?

- Att man blir mer begränsad, med städning och att gå promenader mm.
Och alla dessa toabesök, men då är jag nog förbered för när bebisarna kommer, så egentligen är väl det kanske något bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0