Plöjer namn.

Att välja namn till sitt barn är verkligen kul. Samtidigt är det otroligt svårt. Och eftersom barnet ska leva med namnet resten av livet känns det viktigt att göra rätt val.
I veckor har jag och Marcus gått igenom namn som vi vill ha till våra tvillingar. Men hur svårt är det inte ?
Jag trodde aldrig att det skulle vara så svårt, det hade nog varit lättare om vi skulle ha ett barn. För nu ska vi försöka att komma på flera olika namn och kombinationer..
Vi vill att dom ska passa ihop och om vi hittar två pojknamn och sedan två flicknamn som passar så kanske de inte passar om det blir en av varje. Så då måste vi hitta på något som passar om det blir en pojke och en flicka.
Det är inte det lättaste.
Sen har jag och Marcus lite olika viljor, men kommer ganska bra överens ändå. Så krig har det inte blivit än i alla fall! Vi vill att de ska passa ihop, antingen börja på samma bokstav eller på något annat sätt höra ihop.
Sen måste det kunna finnas fler namn som vi kan tänka oss utifall det blir fler barn i framtiden.
Det finns jättemånga som säger att man inte ska ha namn som kan vara dubbelnamn eller att de ska påminna om varandra. Då kan jag undra varför? Är det för att andra kommer se dom som en individ?
Så behöver det inte bli jag och mina helsyskon slutar alla på ica och det gillar jag.
Alla gör ju självklart som dom vill, men jag och Marcus vill att namnen ska på något sätt höra ihop.

Vad ska man tänka på när man väljer namn?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0