Toddlers & Tiaras.

Jag sitter just nu och tittar på TLC´s Toddlers & Tiaras.
Det är ett program som handlar om skönhetstävlingar för barn.
Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om programmet, jag tycker det är helt sjuk vad barnen "görs om" dom ser verkligen ut som små Barbies.

Vissa säger att deras barn har fått bättre självförtroende sedan dom började med skönhetstävlingar.
Och det kan jag till viss del förstå för dom är ju verkligen jättefina, men utan allt smink, brun-utan-sol, lösfransar, lösnaglar så ser de ut som vanliga barn. Som barn ska se ut!
Hur kan det vara bra för självförtroendet när ett barn inte förstår varför inte just hon vann?
Alla barn är fina och det känns så fel för att dom vinner ett pris på utseende.
Dom är ju barn, barn mellan 18 månader och 9 år.

Det ser så sjukt ut att barn kan se så vuxna ut, det är inte normalt.
Det känns nästan som ett program för pedofiler.
Barn blir ju inte barn om dom redan ska börja tänka på sitt utseende i så ung ålder.
Sen verkar det som att många av de som tävlar är det mest att föräldrarna vill att dom ska tävla.
Mammorna pressar dom och tvingar sina barn att vaxa ögonbrynen, raka benen (!)

Och i talang tävlingen så är det många som dansar och eh... ibland är det lite väl "vuxen" dans för ett barn att göra.

Vissa barn verkar ju vilja tävla, men ändå. . . .
Det är sjuk att man kan få barn att se ut som vuxna, det känns väldigt fel. . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0